خانه ترجمه

خانه ترجمه

ترجمه های غلام مرادی
خانه ترجمه

خانه ترجمه

ترجمه های غلام مرادی

اهمیت خنده-ترجمه

بخند! از روی خنده می توان میزان موفقیت شما در زندگی زناشویی را حدس زد. 

محققان: اگر عکس های قدیمی را نگاه کنید، می بینید کسانی که بیشتر خندیده اند در زندگی زناشویی خود موفقتر بوده اند.

نوشته: کلارا موسکوویتز

اگر می خواهید بدانید در زندگی زناشویی خود موفق خواهید شد یا خیر به عکس های قدیمی همسرتان نگاه کنید. روانشناسان پی برده اند که میزان موفقیت زناشویی افراد را می توان از روی میزان خنده آنها در عکس های قدیمی حدس زد.

در یک آزمایش، روانشناسان به آلبوم عکس های قدیمی عده ای نگاه کرده اند و میزان خنده آنها را از 1 تا 10 رتبه بندی کرده اند. آنها می گویند هیچ یک از مسانی که میزان خنده آنها در ده درصد پایین رتبه بندی قرار گرفته اند، از همسر خود جدا شده اند. (این رتبه بندی بر اساس میزان کشیدگی دو ماهیچه اندازه گیری شده است : یکی از ماهیچه ها دهان را بالامی کشد و دیگری دور چشمها چروک می اندازد).

در یک آزمایش دیگر، تیم تحقیق از عده ای از افراد با سن بالای 65 سال خواسته اند تا عکس های دوران بچگی خود را نشان دهند (میانگین سن افراد در عکس ها 10 سال بود). محققان میزان خنده هر یک را اندازه گیری کردند و به این نتیجه رسیدند که تنها یازده درصد از کسانی که زیاد خندیده اند، طلاق گرفته اند، در حالیکه 31 در صد از کسانی که اخمو بوده اند از همسر خود جدا شده اند.

در کل نتایج نشان میدهند  که کسانی در عکس ها اخمو بوده اند 5 برابر بیش از کسانی که خنده رو بوده اند طلاق گرفته اند.

با وجودی که ارتباط بین این دو متغیر زیاد است، روانشناسان تاکید دارند که نمی توانند دلیلی برای این رابطه بیابند.

ماتیو هرتن استین، روانشناس دانشگاه دپایو واقع در ایندیانا که هدایت این تحقیق را برعهده دارد، می گوید: شاید خنده تاثیر مثبتی روی زندگی دارد یا شاید افراد خنده رو، انسانهای خوش رو را به خود جلب می کنند و شاید ترکیبی از این دو احتمال ازدواج موفق را در پی داشته باشد. واقعاً به علت اصلی آن پی نبرده ایم. هرتن استین می گوید احتمال موارد دیگر هم وجود دارد، مثلاً افرادی که بیشتر می خندند اغلب دوستان بیشتری پیدا می کنند و یک شبکه حمایتی بزرگتر موجب می شود ازدواج افراد دوام پیدا کند، یا شاید به این دلیل باشد که کسانی که عکس می گیرند و عکاس از آنها می خواهد بخندند و آنها این کار را می کنند، دارای شخصیتی مطیع هستند و به دلیل داشتن این شخصیت است که آنها در ازدواجشان نیز موفقند.

نتایج این تحقیق الگویی برای تحقیق دیگری نیز شد که نشان داد می توان با استفاده از پاره ای از رفتارهای خیلی ظریف به ویژگیهای شخصیتی بسیاری پی برد. در واقع، اغلب ما انسانها خود را به طرق بسیار ساده و ظریف نشان می دهیم و خندیدن در عکس با بسیاری از ویژگیهای انسانی از جمله شاد بودن رابطه دارد.

هرتن استین، به نشریه لایف ساینس گفت: "فکر می کنم (نتایج ما) با مطالعاتی که طی 5 تا 10 سال گذشته صورت گرفته است همخوانی دارد و نشان داده اند که احساسات مثبت در زندگی بی نهایت با اهمیت است.

این نتایج قابل تامل هستند زیرا به درستی رابطه بین عکس های گرفته شده در دوران جوانی و حاصل ازدواج که سالها پس از آن صورت گرفته است، می پردازد.

هرتن استین گفت: "این فکر به ذهن انسان یم رسد که با چیزی که در اوایل زندگی و حالات روحی آن وقت رخ می دهد می توان اتفاقاتی را که 10 سال آینده رخ خواهد داد ، پیش بینی کرد و نشان داد که آن چه ما در حال حاضر هستیم از اهمیت بالایی برخوردا است.

منبع: msnbc.com

مترجم: غلام مرادی  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد