خانه ترجمه

خانه ترجمه

ترجمه های غلام مرادی
خانه ترجمه

خانه ترجمه

ترجمه های غلام مرادی

خبر انتشار کتاب تابستان خطرناک

تابستان خطرناک همینگوی در کرمانشاه

آخرین رمان ارنست همینگوی، معروف‌ترین نویسنده امریکایی، تحت عنوان «تابستان خطرناک» با برگردان غلام مرادی از سوی انتشارات طاق بستان کرمانشاه چاپ و منتشر شد. به گزارش ایبنا همینگوی این رمان را که آخرین رمان او محسوب می‌شود به سفارش مجله لایف تالیف کرده است.

گردانندگان مجله "لایف" از این استاد داستان کوتاه خواسته بودند تا مقاله‌ای در مورد رقابت ماتادورها در میدان گاوبازی که بین دو تن از معروف‌ترین گاوبازان اسپانیولی آنتونیو اوردنز و لوییس میگویل دومینگان که قرار بود در تابستان سال 1959 برگزار شود، بنویسد. همینگوی از اکتبر سال 1959 تا ماه مه 1960 تمام وقتش را صرف نوشتن "تابستان خطرناک" کرد. مجله لایف در سپتامبر سال 1960، متنی با سی هزار کلمه از این اثر را در سه قسمت متوالی منتشر کرد.
 
ویرایش نهایی و کنونی تابستان خطرناک 25 سال پس از گذشت آن واقعه توسط یک ناشر آمریکایی چاپ شد. تمام تلاش همینگوی که در متن اولیه تمام جزییات مسابقه گاوبازی را تشریح می‌کند، این بود که یک داستان واقعی بنویسد، داستانی که ارزشمند باشد و اگر در پایان آن رقابت، در پایان فصل مرگ یا پایان غم انگیزی که برای یکی از آن دو گاوباز متصور بودند.
 
"وداع با اسلحه" و "زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آید" و "مردان بدون زنان" و "تپه‌های سبز آفریقا" گو از جمله آثار منتشر شده همینگوی در ایران است.

خبر انتشار کتاب خطرناک اثر ارنست همینگوی نویسنده بزرگ آمریکایی با ترجمه غلام مرادی از سوی کتاب نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد